Lani aprila so deležniki sedli pred javnost in oznanili pričetek projekta, ki ga po besedah župana Marka Funkla, Hrastnik ni imel že najmanj dve desetletji. Obrtno industrijska cona, kjer naj bi največji hrastniški proizvodnji širili svoje dejavnosti. Istočasno naj bi postavili tudi dolgo obljubljen nov most čez Savo in rekonstruirali cesto proti Hrastnik, a ostalo je le pri obljubah.
Istočasno z izgradnjo cone nasproti steklarne in kemične, naj bi se začela tudi izgradnja hrastniške vpadnice pred tem pa še gradnja novega mostu čez Savo. Tako so Občini Hrastnik zagotovili lani aprila na Direkciji RS za infrastrukturo (Več TUKAJ), a kot je videti, je šlo bolj za zagotovilo s figo v žepu, saj do danes ni narejenega niti milimetra.
Novembra 2021 so nam na infrastrukturni direkciji v časovnici navedli (Kako so takrat predstavili časovnico izveste TUKAJ), da naj bi bil v začetku leta 2023 šele izbran izvajalec del, prva etapa gradnje zaključena 2024, drugi del pa konec 2025. A je tudi ta, niti najmanj ambiciozen, plan lani avgusta ironično splaval po vodi. Na razpisu za izvajalce so prejeli tri ponudbe, ki so krepke presegale predvidena sredstva – 1,6 milijona evrov, zato so razpis razveljavili (Več TUKAJ). Ob tem pa smo prejeli še pojasnilo, da čeprav gre za projekt Hrastnik – most čez Savo, ta vključuje le rekonstrukcijo ceste in sploh ne gradnje mostu. Ker pa je gradnja mostu predpogoj za gradnjo 8-kilometrskega odseka Hrastnik – Zidani Most, se postavi vprašanje, ali bo država sploh prenovila katero od že leta obljubljenih cest, ki povezujejo Hrastnik z Zidanim Mostom in cesto za Savo proti Ljubljani.
Pa ne gre pozabiti, da se vsako leto še za kakšno leto odmakne tudi gradnja ceste čez Dol pri Hrastniku med Hrastnikom in Rimskimi Toplicami. Zemljišča skozi Dol so odkupljena, nekaj objektov so porušili, zdaj pa že leto dni vse stoji. Odgovore, ki smo jih dobili septembra lani, najdete TUKAJ.
Za razliko od državnih obljub pa se evropski projekt v domeni Občine Hrastnik odvija po planu. Obrtno industrijska cona Hrastnik je vsak dan bližje realizaciji, in čeprav mimoidočim ni videti, kaj se dogaja, so gradbeni premiki veliki. Pilotne stene in podporni zidovi pripravljajo teren za postavitev platojev, kjer bo prostor za gospodarske dejavnosti.
Večji del objektov so izvajalci podjetja AGM Nemec porušili lani poleti, zadnji objekt, ki je ostal, pa bo »padel« predvidoma v prihodnjem tednu, ko bodo med rušitvijo stavbe, v kateri je domovala trgovina kemičnih izdelkov, postavili polovično zaporo glavne ceste.
Funkl: “Most mora stati do konca 2023”, država: “Temu ne bo tako.”