Porast cen v gradbeništvu zagotovo ne prinaša dobrih obetov za velike in že dogovorjene investicije. Ena takšnih je denimo tudi celovita prenova železniške postaje v Zagorju, kjer so še v jeseni bili prepričani, da bo investicija državo stala 13 milijonov evrov, na javnem zbiranju ponudb pa je Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) prejela eno ponudbo, in sicer v višini 19,5 milijona evrov.
V samo nekaj mesecih se je tako vrednost projekta gradnje nadhoda in nove peronske infrastrukture povišala za skoraj neverjetnih 6,5 milijona evrov. S tem se je zamaknil tudi pričetek del, ki jih je septembra lani minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec napovedal za februar 2022. A na direkciji menda zdaj potekajo pogajanja glede cene, je na zadnji seji občinskega sveta v Zagorju povedal župan Matjaž Švagan.
Pogajanja z izvajalcem so še poslovna skrivnost
Na DRSI pa so za naš portal pojasnili, da ponudbo konzorcija podjetij SŽ-ŽGP in CGP IN GH Holding v višini 19.514.234 evrov trenutno še pregledujejo in da “ostalih informacij do zaključka postopka javnega naročila vam ne moremo podati”. Dokler postopek ni zaključen, so namreč vsi pogovori varovani kot poslovna skrivnost.
Kljub občutnim podražitvam gradbenih projektov pa očitno na Direkciji nemoteno načrtujejo posodobitve še ostalih zasavskih železniških postaj. “Za ureditev železniških postaj Litija, Trbovlje in Hrastnik je izdelana projektna dokumentacija. Objava javnega naročila za izvedbo del ureditve železniške postaje Litija je predvidena še v letu 2022,” so pojasnili na DRSI in dodali, da objavo javnega naročila za izvedbo del obnove železniških postaj Trbovlje in Hrastnik predvidevajo kasneje.
Spomnimo, da je v Zagorju sicer poleg gradnje nadhoda predvidena tudi nova peronska infrastruktura, ki bo vključevala nadstreške, ureditev čakalnice, sanitarij, ureditev ustreznih površin za parkiranje na območju železniške postaje in vzpostavitev P+R sistema. Za vse to naj bi izvajalec potreboval vsaj tri leta.
Druge investicije niso ogrožene, varčni bodo le pri cestah
Občina sicer na pričetek gradnje železniške postaje ne more vplivati, smo pa Švagana vprašali, kako stojijo druge investicije v občini, za katere bo šel (tudi) občinski denar. “Ostale investicije, za katere so bile pogodbe podpisane v zadnjem četrtletju lanskega leta in v letošnjem letu, pa tečejo po načrtih in zanje dodatnih zahtevkov ni bilo, zato trenutno njihova izvedba ni pod vprašajem,” je o vplivu podražitev gradbenega materiala na podražitev že načrtovanih investicij povedal Švagan.
Dodal je, da bo občina v prihodnjih dneh objavila še razpis za izvajalce del na lokalnih cestah in javnih poteh, kjer pa bodo morali na proračunska sredstva bolj paziti. Na podlagi tega razpisa se bodo namreč odločili, katere odseke bo občina finančno sposobna urediti še v tem letu, je še dejal Švagan.