Primož Zelenšek in Domen Barovič sta bila dva izmed 7 ustanoviteljev podjetja Chipolo, ki sta že na samem začetku verjela v uspeh. Da bodo z napravo, ki pomaga najti izgubljeno, prišli do več milijonov letnega prihodka prej kot v desetih letih je bil zelo ambiciozen plan. Domen pa nad uspehom ni presenečen. Pravi: »Vsekakor je bila želja nas vseh, da smo tam, kjer smo, zato ker smo vedno želeli doseči nekaj več. Je pa tudi res, da se morajo zvezde poklopiti.« Na tej točki pa se niti slučajno ne ustavljajo. Zasavski inovatorji in podjetniki iščejo nove priložnosti, ustvarjajo nove produkte in si utirjajo vse širšo sled v svetovnem gospodarstvu.
Chipolo – simpatični pripomoček, ki pomaga vsem tistim ki stalno nekaj iščejo. In teh je – verjemite – ogromno. Samo v Sloveniji, kjer so letos prvič zagnali širšo kampanjo, je več kot 50.000 uporabnikov, zagotovo pa bo teh še več, saj je Chipolo tudi fantastično božično darilo. Zasavci so svoj izdelek prvič predstavili na Kickstarterju leta 2013 in dosegli neverjetni bum, ki jih je izstrelil med svetovne zvezde – danes denimo sodelujejo s podjetjem Apple.
Ali ste si na začetku predstavljali kaj takšnega kar je Chipolo danes?
Primož: Največji skok je bil Kickstarter – začeli smo oktobra 2013 in v 25 dneh zbrali 300 tisoč dolarjev. Do aprila 2014 smo te produkte proizvajali in to leto je bilo pravzaprav počasno leto, čeprav po prihodkih mogoče ne. Trajalo je še nekaj let, da smo osvojili vse potrebne tehnologije in kvaliteto, ki nam je v ponos danes.
Chipolo je svetovna re-inovacija – saj ključe izgubljajo povsod.
Začeli ste v Zasavju, pa boste tudi ostali?
Primož: Imamo pisarno v Ljubljani, kjer sedijo mobilni razvijalci, saj je tukaj pomanjkanje kadra. Glavna ekipa je doma iz Zasavja in, kljub temu da je bilo kar nekaj idej o selitvah v druge prestolnice, kjer bi morda lahko hitreje rastli, mislim da bomo ostali tukaj. Vedno pa dopuščamo odprte možnosti.
Domen: Na nek način se moramo tudi zahvaliti kraju, zaradi katerega imamo takšen karakter. Naši predniki so bili trmasti, vztrajni in to je ostalo tudi nam.
Največ, kar polovico prodaje Chipolo gre v Ameriko. Približno 40 odstotkov Evropa in 10 ostali svet. Lani je Chipolo zabeležil 4,3 milijone evrov prometa.
Letos ste se usmerili tudi na slovenski trg.
Primož: To je za Chipolo neke vrste test. Menimo, da je Slovenija z 2 milijona prebivalcev dobro testno okolje, na katerem lahko določene vsebine preizkusimo. Kako je uspela kampanja, bomo videli že kmalu, konec tega leta.
Domen: Tokrat smo prvič svojo strategijo prenesli tudi izven digitalnega okolja. Čeprav gre za vseslovensko kampanjo, pa smo v Zasavju polepili nekaj več jumbo plakatov, da bi lokalcem pokazali da smo tukaj in za to tudi hvaležni.
Primož Zelenšek: Celotno 2020 je leto za pozabiti.
Kako ste vi občutili korono?
Primož: Januarja lani smo imeli nov produkt in zamujali so materiali iz Kitajske. Potem se je marca začelo zapirat in nam je začel padat prihodek, kar se je poznalo vse do avgusta. Celotno 2020 je leto za pozabiti, čeprav je Chipolo dosegel realativno dobre rezultate. Ti so le posledica novega produkta in ne toliko dogajanja na trgu. Zdaj pa so se začele dvigati cene, zamujati roba, vse slabši roki – to pa je vpliv na samo profitabilnost in na organizacijo. Trenutno je tako, da je zaradi korone slabša prodaja v fizičnih trgovinah in nekoliko boljša na spletu. Vse več imamo težav z materiali in dobavnimi roki. Med korona smo morali produkt celo spremeniti in smo zato zapravili mnogo več kot je bilo planirano.
Se lahko veselimo kakšne Chipolo novosti?
Domen: V resnici je idej veliko in januarja bomo svetu pokazali nekaj novega. Tekom leta ciljamo še na tri nove produkte, ali nam bo res vse uspelo – naj pokaže čas. Kakšni produkti bodo, ne smemo izdati, saj smo zaradi partnerjev zavezani k molku.
Že tako zavidljivem poslovanju se je pridružila še svetovna referenca na področju sodobne tehnologije – Apple.
Primož: Chipolo je eden izmed prvih treh podjetij na svetu, kjer smo razvili produkt, ki dela znotraj ekosistema Apple. Pravočasno smo sledili dogajanju na trgu, iskali povezavo, da smo se pravim ljudem v družbi Apple približali in jih presenetili s svojim kakovostnim razvojem.
Domen: Pravzaprav smo integratorji njihove tehnologije. Aplikacija Find My deluje tako, da če izgubiš denimo ključe ali pa denarnico …milijarda naprav na svetu išče tvojo izgubljeno stvar. »Vsak telefon gleda, kje so ključi od Domena in sporoča, kje jih je nazadnje »videl«« – to je sicer zelo poenostavljeno pojasnjena res visoka tehnologija.
Ekipa Chipolo teh je danes že 45 zaposlenih in pogodbenikov – večina sedi v Trbovljah, v nekdanji Iskri, razvijalska ekipa mobilnih aplikacij pa v njihovi pisarni v Ljubljani – produkte predstavlja na sejmih po vsem svetu. Vsako leto so prisotni kot razstavljalci na največjem sejmu elektronike na svetu CES v Las Vegasu.
Iz prodajnega vidika sta zanje zelo pomembna Black Friday in Cyber Monday; ključni »praznik« pa je vsekakor tisti, ki je trenutno tik pred vrati – božič. Chipolo je namreč simpatično, inovativno in vedno uporabno darilo. Nadobudna ekipa redno spremlja navade in potrebe svojih kupcev in uporabnikov ter stalno razvija nove, sodobnejše, bolj napredne, lepše, bolj pisane in bolj zanimive produkte. Ko že misliš, da je to to …ustvarijo nekaj novega.
SORODNI ČLANKI:
Prispevek je oglasno sporočilo.