12.2 C
Trbovlje
petek, 22. oktobra 2021
ZON.siAktualnoZagorje se duši v prometu

Zagorje se duši v prometu

Pred uvedbo vinjet leta 2008 je Izlake prečkalo okoli 800 vozil dnevno, danes se mimo pelje kar 6.500 vozil dnevno. 

Prometna preobremenitev zaradi navezave na avtocesto na Trojanah je postala okoljski problem

Promet prispeva velik delež k onesnaženosti zraka, zato so na zagorski občini odločili letošnji dogodek »Dan trajnostne energetike v Zagorju« posvetiti prometu.

»Prvi korak je izdelava celostne prometne strategije, to je krovnega dokumenta občine za petletno obdobje. Vsebovala bo akcijski načrt ukrepov in terminski plan,« je razložil Boris Grošelj iz oddelka za gospodarske javne službe na občini Zagorje. V enoletno izdelavo dokumenta, ki naj bi bil nared leta 2017, bo vključena tudi javnost.

Cestna infrastruktura v Zagorju ni bila prilagojena za tako veliko prometno obremenitev, poleg tega velik problem v občini predstavljajo tudi prašni delci PM10 v zraku zaradi prometa in individualnih kurišč. »Čim več dnevnih migrantov želimo preusmeriti na javni prevoz, zato smo v občini že uredili P+R parkirišče na železniški postaji, urejamo kolesarske steze in varne površine za pešce,« je naštel Grošelj.

 

Stroški mobilnosti niso majhni

»Najslabše je tiščati glavo v pesek in se delati, da težav ni,« meni Jure Vetršek iz Inovacijsko-razvojnega inštituta Univerze v Ljubljani. Stroški mobilnosti, ki jih jemljemo kot samoumevne, niso majhni. »Naši povprečni mesečni stroški znašajo okoli 350 evrov za avto in vlak ter okoli 100 evrov mesečno za električno energijo in ogrevanje,« pravi Vetršek. 

Mestno letališče sredi Zagorja

Trendi vodijo v multimodalno mobilnost, ki pomeni kombiniranje več načinov prevoza in več prevoznih sredstev. V Zasavju je ena od velikih priložnosti tudi mestno letališče Ruardi, pravi Sašo Knez iz podjetja Aereform, kjer so prepričani, da se splača vlagati v letališče sredi Zagorja.


Onesnaženost zraka je prvi okoljski vzrok prezgodnje smrti v Evropi, zaradi onesnaženosti zraka namreč umre desetkrat več ljudi kot v prometnih nesrečah. Po podatkih OECD bo onesnaženost zraka v mestih do leta 2050 postala glavni okoljski vzrok umrljivosti po vsem svetu, pred onesnaženo vodo in pomanjkanjem sanitarnih storitev. Iz izpuha vozil največ delcev PM10 in predhodnikov sekundarnih delcev prispevajo vozila na dizelski pogon.


- Oglaševanje -

Iz kategorije


Preberite tudi

ZGODBA: Nekdanja radeška županja zbolela za rakom, tri leta kasneje še hčerka

Rak, ne le na dojkah, pač pa vsakršna oblika raka in vsaka resnejša bolezen, je osebna zgodba vsakega posameznika in njegovih svojcev. V prvi...