Kdor se iz Litije vozi proti Ljubljani in obratno, je zagotovo že opazil nenavadne oznake sredi ceste – široke zelene črte, na levi in na desni obdane še z belo barvo. Pa veste tudi zakaj in s kakšnim namenom so jih umestili?
Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo je na glavni cesti Ribče-Litija, na odseku od nadvoza Zgornji Log uredila talno prometno signalizacijo za umirjanje prometa.
“Urejena je poudarjena zelena sredinska črta, nato prečne talne oznake in druga signalizacija, vse z namenom umirjanja prometa na tem delu ceste, saj je prišlo do več prometnih nesreč, tudi s smrtnim izidom,” je prva pojasnila na to temo dal direktor občinske uprave Občine Litija Ivan Matijević.
Bolj izčrpni so bili naročniki na Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo, od koder so sporočili, da so določeni odseki dodatno označeni z novo izvedbo talnih označb, s katerimi želijo zmanjšati hitrost voznikov in s tem tudi povečati varnost morebitnih pešcev ob cesti.
Prostor med dvojnima ločilnima črtama so pobarvali z zelenim poljem, kar naj bi pritegnilo pozornost voznikov, ki se vozijo po glavni cesti iz Zasavja proti glavnemu mestu.
Optično oženje prevzeto iz primerov dobrih praks znotraj Evropske unije
Takšne prometne ureditve z optičnim oženjem vozišča se sicer v Sloveniji uporabljajo kar nekaj časa, na različnih delih države jih je že blizu dvajset.
Ukrep so na Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo prevzeli iz EU projekta, ki se opira na koncept “predvidljive ceste” in primere dobrih praks posameznih članic EU.
Pričakovanja uporabnikov so povezana predvsem s hitrostjo vožnje, ob tem pa je velika odgovornost na upravljavcih cest, prostorskih načrtovalcih in projektantih, da glede na dani prostor in predvideno funkcijo ceste, načrtujejo cesto s prilagojenimi tehničnimi elementi in drugimi potrebnimi ukrepi. S tem se izpolnijo pričakovanja uporabnikov ceste, kar vodi do višje stopnje prometne varnosti, kakor tudi boljše prepustnosti ceste. To je koncept tako imenovanih »predvidljivih cest«, podrobneje razčlenjujeta inženir gradbeništva Aleš Bricelj in inženir tehnologije prometa Uroš Brumec (DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture).
Iz Policijske uprave Ljubljana so sicer odgovorili, da statističnih podatkov ne vodijo na način, “da bi lahko podali odgovore glede hitrosti in vplivov prometne infrastrukture na število nesreč, ki se zgodijo najpogosteje na cestah v naseljih,” bo pa že manjše število prometnih nesreč v bližnji prihodnosti očiten pokazatelj, da zelene črte dejansko pripomorejo k umirjanju prometa.
SORODNI ČLANKI:
FOTO: Prve posebne talne označbe za motoriste uredili tudi v Trbovljah