Trenutno v Zasavju potekajo sanacije nekaterih cest. Naj omenimo vsem dobro znano galerijo Šklendrovec, ki se je med gradnjo podražila kar za polovico (TUKAJ) ali pa popolnoma zaprto cesto proti pokopališču Gabrsko (KLIK NA PRISPEVEK), urejajo tudi povezavo, ki pelje iz Litije proti naselju Sava. In mnogi, ki se vozijo po zasavskih cestah, se na marsikaterem odseku vprašajo, “kaj pa sanacija vseh ostalih?”.
V zasavskih občinah skoraj 1.300 kilometrov cest
Kar 1296 kilometrov cest je prepletenih po zasavskih občinah. Te se delijo po kategorijah in po odgovornosti za vzdrževanje in obnove.
Litija | Zagorje | Trbovlje | Hrastnik | |
Občinske ceste (km) | 424 | 422 | 168 | 126 |
Državne ceste (km) | 64 | 50 | 24 | 18 |
Dolžina cest v Zasavju, vir: DRSI in posamezne občine
Občinske ceste in javne poti je dolžna vzdrževati občina, medtem ko je za glavne in regionalne odgovorna država, natančneje Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI). Ti so za redno vzdrževanje zasavskih cest v letu 2024 namenili dobrih 3,7 milijona evrov – dober milijon več kot v letu prej.
Redno vzdrževanje vključuje tudi intervencije
V bistvu gre pri rednem vzdrževanju cest za zagotavljanje temeljnega nivoja varnosti. Koncesionarji, ki jih država izbere preko javnega razpisa, tako skrbijo za vozne površine, omogočajo prevoznost in vzdržujejo ustrezno stanje ob cestah (ki vključuje tudi nevarnost padajočega kamenja), nadzirajo stanje prometne signalizacije, obnavljajo talne označbe, urejajo ustrezno odvodnjavanje. Skrbijo tudi za cestne razsvetljave, postavitve zapor, vzdrževanje cestnih objektov in zimsko službo. Del ekip vzdrževalcev naj bi bile tudi posebne intervencijske skupine, ki odpravljajo posledice prometnih nesreč ali izrednih dogodkov, kot so poplave, plazovi. Te so aktivno zavihali rokave pri zadnjih poplavah in ceste očistili, kakor hitro je bilo mogoče. Seveda pa v zgoraj omenjeni znesek niso vključene sanacije, v katere mora država vložiti še dodatna sredstva.
V letošnjem letu se nadaljuje izvedba dveh projektov, v načrtu še dva
Trenutno DRSI v Zasavju izvaja dva projekta. Večletna saga gradnje galerije Šklendrovec naj bi bila zaključena predvidoma v mesecu juniju. V teku je še gradnja prepusta čez Mirno v Gabrovki, kjer bodo postavili oporni zid. V letu 2025 pa načrtujejo tudi postavitev podajno lovilnega sistema za zadrževanje naletov kamenja in skal na cesti Zagorje – Litija, za katerega je že objavljeno javno naročilo za izbor izvajalca del.
Konec leta naj bi začeli z rekonstrukcijo mostu čez Savo in železnico v Trbovljah. V sklopu tega je predvidena tudi ureditev križišča pred mostom ter površin za pešce in kolesarje, priključkov in dovozov. Ostale ceste bodo očitno morale počakati na vrsto – kdo ve do kdaj. Na prepotrebno obnovo namreč še vedno čakajo cesta čez Dol pri Hrastniku, potem je tu še cesta Hrastnik – Zidani Most (o kateri smo pisali v začetku leta), pa skozi naselje Vače, naj omenimo še obvoznico Hotič, tudi glavna cesta “za Savo” ni ravno v bleščečem stanju – in verjetno bi še lahko naštevali …