-- OGLAŠEVANJE --

Med krajani je završalo: Rekonstrukcija katastrofalne ceste šele po letu 2029

Va(š)čani imajo dovolj. Zaradi katastrofalnega stanja glavne ceste, ki povezuje cesti iz Zagorja v Moravče in iz Litije v Ljubljano, se uporablja za uradni obvoz ob zapori ceste za Savo, kjer nastaja galerija Šklendrovec ter je hkrati tudi turistična cesta, po kateri vozijo avtobusi iz cele Slovenije, so sklicali zbor krajanov. Povabili so tudi Direkcijo za infrastrukturo, ki je zadolžena za sanacijo, katera je zdrsnila v leto 2029. Mogoče.

-- OGLAŠEVANJE --

O katastrofalnem stanju glavne ceste skozi Vače, ki je tudi uradni obvoz iz Zagorja v Litijo ob zaprtju pri galeriji Šklendrovec, smo pred kratkim pisali TUKAJ in tekst podkrepili še s fotogalerijo. Denarja za vzdrževanje Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) cesti ni namenila veliko, saj je za rekonstrukcijo že izdelan projekt, ki sicer že vrsto let čaka na izvedbo. Posledično se stanje cestišča iz meseca v mesec slabša, deževna jesen pa je že tako uničene predele ceste le še poslabšala. Po objavi in pritiskih s strani Krajevne skupnosti Vače in Občine Litija, so pogodbeniki CGP Novo mesto septembra le opravili nujna vzdrževalna dela in po podatkih DRSI pokrpali udarne jame na majhnem odseku ceste in utrdili bankine. Zdaj različna vozila namesto v udarne jame skačejo v zrak, bankine je po deževju v naslednjih dneh že odneslo. V dela so vložili 11.000 evrov. Neuspešno so v lanskem letu sanirali tudi odsek, kjer se ob vsakem dežju na cestišču nabere do 30 centimetrov vode (v višino). “Da uspejo izvajalci na tako strmem področju, kot Vače so, narediti bazen na cesti, je delo umetnika,” je pripomnil Hotičan Janez Žgajnar, ki cesto dnevno uporablja za pot v službo.

Va(š)čani imajo dovolj

Prejšnji teden je Krajevna skupnost Vače na temo problematike državne ceste sklicala zbor krajanov, kamor je povabila tudi litijskega župana Francija Rokavca in direkcijo ter vse tiste, ki se v njihovem okolju dnevno spopadajo s težavami zaradi propadajoče ceste. “Člani krajevne skupnosti smo želeli krajanom ponuditi nove informacije glede projekta in problema nevzdrževanja ceste na račun projekta, ki je uvrščen v daljno prihodnost. Želeli smo, da predstavniki DRSI spregovorijo kakšno besedo z ljudmi, ki so primorani cesto vsakodnevno uporabljati. Hkrati smo k problematiki želeli pristopiti prijazno in konstruktivno ter se prizadevati za skupno rešitev,” je pojasnil predsednik KS Vače Miloš Kimovec.

Kot predstavnik DRSI se je zbora udeležil vodja Sektorja za vzdrževanje, varstvo cest in prometno varnost Miloš Dular, ki je Vačane, ki so napolnili šolsko telovadnico obvestil, da so lanskoletne poplave obnovo odnesle v leto 2029. “Ali 2030, mogoče celo 31,” je še dodal, ko je v telovadnici završalo. Da bi se rekonstrukcija v najboljšem primeru začela šele čez 5 let ob tako slabo vzdrževani cesti, je bila za Vačane in vse ostale, ki se vozijo skozi Vače, res slaba novica. Ob tem je Kimovec poudaril, da je “vesel, da je DRSI na zbor poslala svojega predstavnika, ki je bil pripravljen poslušati. Dal pa nam je informacijo, ki jo sicer ni bilo lepo slišati – da bo projekt šele po letu 2029”.

In še čisti ABSURD: “Če je zdaj projekt narejen in recenziran, bi bilo totalno brez smisla, da bi bilo čez tri leta potrebno še enkrat projektirat, ker bodo novi standardi, in še enkrat delat recenzijo. Bi bilo potrebno že koga vprašat, zakaj je vrgel pol milijona stran za izdelavo projekta, če bo potrebno potem vse narediti na novo.” – Miloš Dular

Podporo Vačanom je izkazal tudi občinski svetnik Boris Doblekar, ki je poudaril, da je cesta že bila v načrtu razvojnih programov med leti 2018 in 2022 in nato ob menjavi vlade iz seznama izginila. “Projekt se je od načrtovanega odmaknil že pred poplavami leta 2023. To me je zelo razžalostilo, ker sem vedel, da iz tega kmalu ne bo nič. Me kar skrbi, da se sanacije glavnih cest v litijski občini kar zamikajo, zdaj pa še izgovori poplav, za katere je iz vseh koncev in skladov prišel denar za sanacijo. Nesmiselno je, da se iz infrastrukture za vzdrževanje cest in investicijskega dela denar odmakne iz projekta, ki je že bil tako daleč, da se samo še izvede. Tako ne more več naprej.”

Mnenje o nevarnostih takšnega cestišča sta podala tudi Policijska postaja Litija, gasilci, ki morajo cesto uporabljati ob morebitnih intervencijah ter Podružnična osnovna šola Vače, v okolici katere ni urejenih varnih poti, prehodov za pešce, avtobusnih postajališč.

Nujna dela bodo izvedli še letos

Edina pot v šolo in vrtec. Varna?

Vsi zbrani so se strinjali, da stanje ne bi bilo tako zelo slabo, če bi bilo vzdrževanje sprotno. Koliko so v petih letih namenili za vzdrževanje omenjene ceste, smo vprašali na DRSI, kjer so nam odgovorili, da je vrednost nujnih vzdrževalnih del v zadnjih 5 letih znašala približno 280.000 evrov ter še dodatnih 130.000 evrov za izvedbo sanacije vozišča. K odgovoru pa še dodali, da “bo na pobudo lokalne skupnosti direkcija pristopila k sanaciji poškodovanih mest vozišča in razširitvi na mestih, kjer poteka erozija zaradi meteorne vode.” V dela bodo vložili skoraj 100.000 evrov. Na zboru pa je Dular še pripomnil, da bodo poskrbeli tudi za ustrezne oznake, kjer poteka šolska pot in kjer cesto pogosto uporabljajo tudi drugi pešci. Vodja vaških enot litijskega vrtca (ki s strahom hodijo po omenjeni cesti v okolici vrtca – ob njej namreč ne morejo, ker ni možnosti) Vida Kristan pa, da že predšolske otroke uči – “obljuba dela dolg”.

Dela naj bi se začela decembra. Kaj pa obvoz ob zapori ceste Zagorje-Litija?

“Kot smo slišali na sestanku, bodo na DRSI namenili denar, da bodo cesto, ki je v katastrofalnem stanju spravili vsaj v slabo stanje. Obenem pa nas je spomnil tudi na vse neurejene pritoke meteorne vode, ki se zdaj steka po cestišču. To bo na svojih strehah moral urediti vsak posameznik,” je še zaključil Kimovec.

Z deli naj bi izvajalci začeli v decembru, v kolikor bodo to dopuščale vremenske razmere. Kako bo takrat urejen obvoz ob zaporah pri galeriji Šklendrovec, bomo obveščali sproti. Sicer pa so krajani poudarili, da je cesta popolnoma neustrezna za obvoz, ki ga dnevno uporablja veliko število ljudi. Dular pa, da bodo razmislili o drugih možnostih. Župan Franci Rokavec je predlagal možnosti po prenovljeni cesti proti Moravčam ali novi cesti po dolini Sopote.

Sorodni članki:

Pri gradnji “Šklendrovca” odkrili veliko razpoko

Deli s prijatelji

-- OGLAŠEVANJE --

Najbolj brano

-- OGLAŠEVANJE --

-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --

Preberite tudi

Prva sodnica z mednarodno licenco v več kot 50 letni zgodovini trboveljskega karateja

Za lepe novice iz tekmovanja v Sarajevu je poskrbela Aida Medić, ki se je tekmovanja udeležila v vlogi sodnice. Uspešno je namreč opravila tako...
-- OGLAŠEVANJE --