Že dolgo časa je govora o rekonstrukciji regionalne ceste skozi Dol. Pri gradnji novih cest oziroma rekonstrukciji dotrajanih cestišč na Dolu gre za dva projekta. Direkcija RS za infrastrukturo bo poskrbela za rekonstrukcijo dela regionalne ceste, Občina za izvedbo lokalne ceste, katere trasa bo drugačna kot so predvideli sprva.
Ko se srečata tovornjaka, se mora vsaj eden umakniti na pločnik – na šolsko pot
Da je dokumentacija rekonstrukcije državne ceste že v zaključevanju, so pojasnili na DRSI. Ker se je vmes spremenilo mesto priključka lokalne ceste, so se z Občino Hrastnik dogovorili, da bo Občina naročila spremembo projektne dokumentacije. Kot nam pove župan Hrastnika Marko Funkl, so obvezo do direkcije že izpolnili. “Res je, da je vmes prišlo do sprememb. Lokalna cesta se bo državni priključila na drugi točki, nova dokumentacija pa je že zaključena. Mi gremo lahko po gradbeno dovoljenje,” je razložil župan in dodal, da so za gradnjo lokalne ceste, torej priključka na regionalko, že rezervirali nekaj sredstev. Na Občini so, po besedah župana, pripravljeni da se lotijo vseh del, ki so v občinski pristojnosti in predpogoj za gradnjo državne ceste, takoj ko bo država umestila gradnjo te ceste v proračun. Prizadevajo si, da bi država zagotovila gradnjo glavne ceste v letu 2025. A kot kaže ne letos, ne drugo leto še ne bo pričetka gradnje.
Po oceni direkcije bodo za gradnjo ceste skozi Dol namenili okoli 4 milijone evrov. Trenutno jih čaka še odkup enega objekta. V primeru, da bodo izpolnjeni vsi pogoji za delo, ki so odkupljena zemljišča, rušenje objektov in spremenjena dokumentacija, na Direkciji predvidevajo začetek gradnje šele po letu 2025.
Treba je nekaj urediti, vsaj začasno!
Občinski svetnik Andrej Kaluža je na marčevski seji izpostavil obupno stanje ceste čez Dol in dodal, da bi kljub odmiku rekonstrukcije, morali, vsaj začasno, na tej cesti poskrbeti za varnost in normalno prevoznost. Na Občini Hrastnik odgovarjajo, da je cesta v pristojnosti države, kar pomeni, “da so tudi začasne sanacije v okviru njenih dolžnosti in kljub dolgoletnim prizadevanjem s strani občinskih organov, žal, nimamo neposrednih pristojnosti za izvajanje sanacijskih del na tej cesti.”
Cesta, ki je glavna povezava Zasavja s štajerskim območjem, je nevarna in dotrajana. Zato smo preverili še na Direkciji za ceste, ali so v vmesnem času predvidena vsaj kakšna nujna, bolj vzdrževalna kot investicijska dela. Na DRSI pravijo, da zaenkrat na tem odseku niso planirana niti začasna dela.