Zaradi varnosti učenci v šolo ne prihajajo s kolesom, je zapisano v pravilih šolskega reda OŠ Trbovlje. Kdaj bo občina Trbovlje začrtala prve metre kolesarskih stez in omogočila varno kolesarjenje za vse?
Kolesarjenje v šolo nevarno
“O tej temi smo se v zadnjih letih veliko pogovarjali tudi na svetu staršev. V okolici šole ni primerno urejenega prostora za parkiranje koles. Poznana pa je tudi nevarnost križišča pred šolo, ki je v času prihodov in odhodov v šolo zelo obremenjeno,” je prepoved kolesarjenja pojasnila ravnateljica OŠ Trbovlje Klementina Šuligoj.
Pravila je sprejel svet zavoda po predhodnem mnenju učiteljskega zbora in sveta staršev že leta 2009, dopolnjena so bila v letu 2014.
Med leti 2004 in 2015 je bilo v prometnih nesrečah v Trbovljah udeleženih 36 kolesarjev. Nesreča s smrtnim izidom je bila v tem času ena.
Trbovlje, idealne za kolesarjenje
Pripravljalci Celostne prometne strategije ugotavljajo, da bi kolesarjenje v Trbovljah moralo postati eden od glavnih načinov mobilnosti. Kljub idealni dostopnosti ciljev s kolesom v celotni dolini, s kolesom se lahko iz pokopališča do železniške postaje pripeljete v približno 15 minutah, v Trbovljah ni varnih kolesarskih povezav. Mestne ulice so načeloma za kolesarje nevarne, zaradi ozkosti nekaterih povezav pa se pojavljajo tudi konflikti med pešci in kolesarji.
Kmalu prvi metri kolesarske steze?
Če bo občina Trbovlje upoštevala ugotovitve in napotke Celostne prometne strategije, lahko že v kratkem pričakujemo prve metre kolesarskih stez. S tem bi lahko namreč rešili več muh na en mah, tudi kronično pomanjkanje parkirnih prostorov v centru mesta.
V občini naj bi, tako v analizi stanja mobilnosti, načrtovali vzpostavitev kolesarske povezave v smeri sever–jug, od ŽP do pokopališča v Gabrskem, in v smeri proti vzhodu, kjer sta načrtovani kolesarska pot in pešpot od središča mesta Trbovlje do središča Hrastnika. Omenjena pot bo potekala prek predvidenih športnorekreacijskih površin na opuščenem pridobivalnem prostoru rudnika.