-- OGLAŠEVANJE --

Bo po rekordnih cenah goriva število avtomobilov v Zasavju (spet) upadlo?

-- OGLAŠEVANJE --

Kljub spodbujanju trajnostne mobilnosti si Slovenci še vedno ne znamo predstavljati življenja brez avtomobila, saj presegamo povprečno stopnjo motorizacije v EU. Nekateri to dejstvo pripisujejo slabim povezavam v javnem potniškem prometu, spet drugim lastništvo avtomobila enostavno predstavlja večje udobje. Število osebnih vozil se tako še vedno povečuje tudi v zasavski regiji, čeprav je pri nas najmanj registriranih avtomobilov na 1000 prebivalcev, in sicer 528.

Konec leta 2020 je bilo po podatkih Statističnega urada Slovenije (Surs) v zasavskih občinah registriranih 30.280 osebnih avtomobilov. Od tega jih je 8955 v Zagorju, sledijo Litijani, ki imajo doma parkiranih 8511 vozil, v Trbovljah jih je bilo konec leta 2020 registriranih 8077, v Hrastniku pa 4737.

Število avtomobilov v Zasavju v zadnjih 10 letih

Občina/število avtomobilov po letih 2010 2015 2020
Hrastnik 4499 4276 4737
Trbovlje 7910 7417 8077
Litija 7424 7692 8511
Zagorje ob Savi 8318 8271 8955

Vir: SURS

V zadnji krizi se je avtom odpovedalo največ Trboveljčanov

Zanimiv podatek je, da je v času zadnje gospodarske krize število osebnih avtomobilov v zasavski regiji padlo. Za primerjavo, leta 2010 se je po zasavskih cestah vozilo 28.151 domačih vozil, pet let kasneje pa 500 manj. Upad števila avtomobilov v omenjenem obdobju gre pripisovati takratni gospodarski krizi, saj tudi Surs od leta 2008 dalje beleži upočasnjeno rast lastništva osebnih avtomobilov.

V času zadnje gospodarske krize med letoma 2010 in 2015 je bil največji upad osebnih avtomobilov v Trbovljah, in sicer za skoraj 500 vozil, dobrih 200 manj jih je bilo v Hrastniku. Zagorjani so imeli po petih letih le 47 avtov manj, medtem ko so v Litiji število registriranih avtomobilov v tem času celo povečali, in sicer za 268.

Bo avto postal še večji luksuz?

Ali to pomeni, da upad števila avtomobilov lahko pričakujemo tudi zdaj, ko gredo cene energentov spet v nebo? Andrej Brglez, strokovnjak za trajnostno mobilnost in predsednik AMZS, pravi, da smo trenutno v gospodarsko zelo zanimivi situaciji. Na eni strani so se podražili tako novi kot rabljeni avtomobili, na drugi strani pa je zanimanje zanje še vedno veliko in so ljudje še vedno pripravljeni čakati na nov avtomobil dlje kot običajno.

Se bomo z avtom vozili le še v službo?

To pomeni, da imajo ljudje še vedno dovolj denarja, zato je prihodnost lastništva avtomobilov odvisna predvsem od tega, kako dolgo bo trenutna situacija trajala. “Če bo to trajalo kakšen mesec, večjih posledic po mojem mnenju ne bo. V kolikor se bo zaostrovanje na trgu nadaljevalo in bo trajalo več mesecev, potem pa se bo zgodil zasuk. Nakup novih avtomobilov bo zagotovo upadel, ker gre za dobrino, ki je ni nujno menjati, s podražitvami goriva pa se bodo zagotovo naše poti skrčile na najbolj nujne,” meni Brglez.

S tem bomo po njegovem zapadli v začaran krog, ker z manj potovanji upadejo tudi prihodki v prodaji, turizmu, od pobranih davkov in podobno. “Tukaj začutimo, kako pomemben energent so fosilna goriva,” je še dodal Brglez, ki posledice podražitve bencina pričakuje že v kratkem.

SORODNI ČLANKI:

FOTO: Noro dolge kolone na bencinskih, na polovici zasavskih črpalk že zmanjkalo goriva

Deli s prijatelji

-- OGLAŠEVANJE --

Najbolj brano

-- OGLAŠEVANJE --

-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --

Preberite tudi

Po desetletju bivanja v nekdanji tovarni skoraj prepolovljen vpis

Letos je točno 10 let, kar so se najmlajši Zagorjani preselili v preurejene prostore nekdanje tovarne Lisca.  Pred vselitvijo so bili oddelki vrtca razseljeni po...
-- OGLAŠEVANJE --