Cene pogonskih goriv dosegajo nove rekorde, kar bo marsikoga spodbudilo k razmisleku o pogostejši rabi javnega potniškega prometa. A kaj se Zasavcem najbolj splača, vlak ali avtobus? Cenovno bistvenih razlik ni, a če se vam mudi, je brez dvoma boljša izbira vlak.
Slabih dva tisoč mesečnih vozovnic za potovanje na različnih relacijah javnega prevoza vsak mesec koristijo zasavski dijaki in študenti, veliko manj pa javni promet koristijo upokojenci in delovno aktivni prebivalci. A bi se to v prihodnje znalo spremeniti, saj bo vožnja z avtom do Ljubljane postala občutno dražja kot z javnim prevozom.
Z avtom bo dražje kot z javnim prevozom
Mesečna vozovnica za vlak iz zasavskih mest stane med 120 in 145 evrov, pri čemer Slovenske železnice pri nakupu polletnih ali letnih abonentskih vozovnic priznavajo še dodaten popust. Podobno je z avtobusnim prevozom, saj tudi mesečna vozovnica za Ljubljano Zasavčane stane okoli 150 evrov.
Po zadnjih, rekordnih cenah goriva bodo zaposleni za vožnjo do Ljubljane z avtomobilom porabili med približno 70 in 100 evrov na teden, če se bodo v avtu vozili sami. Pa bo udarec po žepu dovolj velika spodbuda za prehod na javni prevoz?
Morda bo tako na zasavskih relacijah, kjer družba Nomago trenutno zaznava največ potnikov na relaciji Trbovlje-Zagorje in obratno ter Trbovlje-Žale-Hrastnik in v obratno smer. “V omenjenih občinah v Zasavju imamo večje število linij, ki jih redno prilagajamo spremenjenim potovalnim navadam naših potnikov. V največji možni meri se trudimo, da bi bile linije čim bolj usklajene tako s potrebami prebivalcev, delovnimi časi, šolskimi urniki, prihodi oziroma odhodi vlakov in podobno,” pojasnjujejo v Nomagu.
Iz občin Hrastnik, Trbovlje, Zagorje in Litija je po podatkih ministrstva za infrastrukturo subvencije za potniški promet januarja uveljavljalo 1982 dijakov in študentov ter 609 upokojencev, oseb starejših od 65 let, vojnih veteranov in imetnikov evropske kartice ugodnosti za invalide. Številke se po podatkih Slovenskih železnic mesečno bistveno ne spreminjajo, razen v času poletnih počitnic. |
Do Ljubljane z avtobusom tudi tri ure, z vlakom dve manj
V avtobusnem prevozniku dodajajo, da so bile med Zasavčani “izredno dobro med drugim sprejete hitre linije, ki so Zagorje z neposredno povezavo povezale s prestolnico in pomembno skrajšale čas potovanja.” A tako je morda le za Zagorjane. Glede na vozne rede avtobusov bo namreč nekdo iz Hrastnika za potovanje do glavne železniške postaje v Ljubljani potoval kar slabe tri ure.
Za primerjavo, vožnja z vlakom iz Hrastnika do Ljubljane traja okoli 50 minut, zato je v prihodnje še vseeno pričakovati, da bi ob masovnejšem prehodu ljudi na javni promet, vsaj Hrastničani ostali pri železniskem prometu.
Ugodnosti privabljajo!
Je pa k pogostejši odločitvi za uporabo avtobusnega oziroma javnega prevoza na sploh prispevala v preteklem obdobju prispevala uvedba brezplačnega medkrajevnega prevoza za upokojence in nekatere druge skupine prebivalstva.
K javnemu prevozu spodbujajo tudi cenejše vikend vozovnice in družinske vozovnice ter poenostavitev sistema subvencioniranih vozovnic za študente in dijake. Vse to v družbi Nomago izpostavljajo kot znak, da se tako oni kot ponudnik in potniki na drugi strani orientirajo v pravo smer kar zadeva trajnostno mobilnost. “V Zagorju smo skupaj z Občino Zagorje že uvedli tudi sistem Nomago Bikes, ki je še nadgradil mobilnost občanov, rešitev pa je bila med občani zelo dobro sprejeta,” so še dodali v Nomagu.
SORODNI ČLANKI: