-- OGLAŠEVANJE --

Bodo 3 smrtne žrtve dovolj, da jim bo nekdo prisluhnil?

-- OGLAŠEVANJE --

Že vse od leta 2017 je lokalna cesta Podkraj-Radeče zaprta za ves promet, razen za lokalne prebivalce. Na stanje dotrajanega odseka dodatne nevšečnosti povzroča še Sava, ki s svojo strugo spodjeda že tako nevarno cestišče. Stanje na polovici ceste, ki obsega kar 3 kilometre, kilometer in pol ceste pa je brez odbojne ograje, predstavlja vprašljivo varnost za udeležence v prometu. Obvoz poteka po nekategorizirani Cesti v Strušce, ki je večji del makadamska in jo nekateri uporabljajo. Mnogi pa se peljejo okoli “riti v žep” na drugo stran in po cesti Hrastnik-Zidani Most. Tisti, ki pa vztrajajo na zaprti cesti pa lahko le čakajo, kdaj se bo zgodila naslednja katastrofa.

Vsega je kriva reka?

Kot je povedal Matej Kavšek, predsednik KS Podkraj, so krajani, ko gre za to temo, izjemno enotni in povezani. “Že več let opozarjamo na to problematiko in na nujnost sanacije najbolj kritičnega dela, prav tako sami organiziramo delovne akcije: čistimo kanale, žagamo vejevje ob cesti in podobno.” Da je cesta po “kranjski strani” več kot dve leti nepretrgoma zaprta, botrujejo poškodbe na cestišču, kar potrdi Tomaž Sihur, vodja oddelka za prostor, okolje in javne gospodarske službe na Občini Hrastnik, ki poudari, da je odsek problematičen v prvi vrsti zaradi neposredne bližine reke:“Sava povzroča škodo na cestno infrastrukturo. Zaradi spodjedanja vode prihaja do usadov in udorov.” Glede na to, da je območje izpostavljeno poplavljanju in pogostim skalnim podorom, so se mnoga nastala stanja obravnavala že preprosto kot naravni pojav. In saniranje takšne škode opredeljuje Zakon o odpravi posledic naravnih nesreč, denar, ki je bil za to namenjen s strani države, pa je bil nazadnje dodeljen in porabljen pred petimi leti. “Včasih je tovrstne situacije reševala država, sedaj pa je vso breme padlo na Občine, “ še pojasnjuje Sihur.

V proračunu rezerviranih 100 tisočakov za sanacijo

Označena kolesarska pot D2 v Radečah, odcep Hrastnik – Radeče

A kjer je volja, je tudi pot. Organiziran je bil zbor krajanov, kjer sta bila na Kavškovi predstavitvi stanja prisotna tudi hrastniški župan Marko Funkl s sodelavcem Sihurjem. Neumorno pošiljanje pobud Krajevne skupnosti Podkraj na Občino Hrastnik in celo na pristojno ministrstvo kot tudi na Holding slovenskih elektrarn (ob načrtovani izgradnji hidroelektrarne Suhadol bi se namreč cestna infrastruktura bistveno izboljšala) so obrodili sadove in premiki so se vendarle začeli. “V preteklem letu je bilo nameščenih nekaj varovalnih ograj ob cesti, ponekod so bile vpete tudi mreže kot prva zaščita pred padajočim kamenjem. Premiki so, vendar zelo počasni, “ pove Kavšek in omeni, da so med vožnjo po nevarni cesti v zadnjih 12 letih zabeležili tri smrtne žrtve ter se ob tem boji še kakšne bodoče tragedije.

Stanje na vozišču ob zadnjem skalnem podoru pred božičnimi prazniki

“Morda se sliši neverjetno, a obstaja policijski zapisnik – v poletnem času se je po uradno zaprti cesti peljalo tudi po sto kolesarjev hkrati. Nerazumljivo je, da je cesta v takšnem stanju, ki je sicer predvidena izključno za uporabo lokalnim prebivalcem, uradna kolesarska steza. Poleg tega marsikdo ne upošteva zapore in se kar preko nasutega materiala zapelje po vozišču, ki je za mnoge zastrašujoče zaradi skal na eni strani in direktne bližine reke na drugi,” argumentov, zakaj je skrajni čas za ukrepe, ne zmanjka Kavšku.

Skalni podor 2018

Bistveno bolj veselo pove, da je pomemben premik zagotovitev 100 tisočakov v hrastniškem proračunu za letošnje leto, ob čemer upa na čimprejšnja dejanska dela, na terenu. “Novo vodstvo ima neprimerno večji posluh za dejansko reševanje dolgotrajnih težav z vidika cest na našem območju,” pohvali Kavšek sodelovanje med hrastniško občino in KS v zadnjem letu in pol.

Varna pot v šolo

Osem otrok, ki stanujejo na spodnjem delu Podkraja, torej bližje Radečam, po dogovoru med hrastniško šolo in občino vozi prevoznik s šolskim kombijem po cesti Radeče-Zidani Most-Hrastnik. Kdaj bo vsakodnevno potovanje do šole krajše – sedaj pot traja namreč pol ure dlje v eno smer – pa ni napovedal še nihče.

Deli s prijatelji

-- OGLAŠEVANJE --

Najbolj brano

-- OGLAŠEVANJE --

-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --

Preberite tudi

V Zasavje mali modularni jedrski reaktor – poleg elektrike rešitev tudi za (pre)drago ogrevanje zasavskih mest

»Nisem delal posebnih odločitev ali načrtov, kaj bom v politiki počel. Sam prihod v Evropski parlament je bil nenačrtovan,« pove Franc Bogovič, evropski poslanec...
-- OGLAŠEVANJE --