-- OGLAŠEVANJE --

Doživetje na Savi: petzvezdična vožnja s tombasom

-- OGLAŠEVANJE --

Sava je v preteklosti predstavljala pomembno prometno pot, po njej so pluli brodovi, čolni in ladje, kasneje še splavi. Danes tri leta mlad radeški splav Savus LA 004 služi v turistične namene, že v letošnjem letu pa bo k ohranjanju čolnarske dediščine pripomogel tudi tombas. Ste sploh že kdaj slišali za plovilo s tem imenom?

“Legendarna ‘argonavtska pot’ po reki Savi je zaradi spremenjenih geopolitičnih in ekonomskih sprememb že v času rimskega imperija postala pomembna prometna pot,” pripoveduje direktorica KTRC Radeče, sicer tudi zgodovinarka po izobrazbi, Dubravka Kalin, in dodaja, da je med viri moč zaslediti, da so naši predniki uporabljali tudi posebno plovilo, imenovano tombas.

Kakšen pa je sploh bil tombas?

Tombas leta 1836 z dolžino več kot 43,6 metra, širino nad 3,8 metra, nosilnost proti toku do 35 ton ter 8,5 tone navzdol; z vleko 6 parov volov in 15 možmi posadke. Avtor: Franc Ksaver Skola, asistent v krškem navigacijskem uradu. Hrani: Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto.

Tombas je bil v osnovi narejen iz smrekovega lesa, prednji in zadnji del pa zaradi pogostih udarcev iz hrastovega lesa. Te vrste plovil je odlikovala dolžina kar do 53 metrov, široki so bili do 5 metrov, posadka pa je štela 14-16 mož.

“Izgradnja tradicionalnega savskega čolna – tombasa je del izvajanja projekta Po-savski rečni turizem v okviru Evropskega sklada za pomorstvo in ribištvo. S projektom nagovarjamo izzive neizkoriščenih potencialov rečnega turizma na in ob reki Savi,” opisuje Kalinova. Kot partner v projektu sodeluje tudi Posavski muzej Brežice, ki je v ta namen pripravil elaborat za izdelavo tombasa in vključuje vse potrebne (in znane) zgodovinske podlage za izdelavo čolna.

Začetki del, povezanih s tombasom, segajo v pomlad  2021, zaključek pa je predviden do konca poletja 2022.

Združili moči z muzejem, izdelana bosta dva primerka

Za Posavski muzej Brežice bodo v okviru projekta izdelali tudi repliko tombasa, ki bo služila muzejski interpretaciji in podoživljanju čolnarske dediščine v Posavju, za KTRC Radeče pa manjši funkcionalen tombas, ki bo kot prvi tovrsten čoln vključen v petzvezdično doživetje na reki Savi.

Avtorji ideje želijo s projektom gradnje tombasa doprinesti k ohranjanju čolnarske tradicije na reki Savi, povezati čim več ponudnikov na regijski ravni in hkrati okrepiti ponudbo za goste, ki obiščejo petzvezdično destinacijo Čatež in Posavje.

Kako bo napredovala gradnja tombasa, bomo za vas seveda spremljali na ZON.si.

SORODNI ČLANKI:

Ko jih je bilo na splavu 147, so imeli še vedno suhe noge

Deli s prijatelji

-- OGLAŠEVANJE --

Najbolj brano

-- OGLAŠEVANJE --

-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --

Preberite tudi

Starejši na razglednega ali turističnega, letos prvič tudi mlajši na Hrastkov tek

Tekači, ki se bodo organizirano na Kal podali v soboto, 20. aprila, bodo letos dobili mlajšo družbo. Organizatorji, ki pričakujejo 150 do 200 udeležencev,...
-- OGLAŠEVANJE --