-- OGLAŠEVANJE --

Si bomo Zasavci že kmalu množično izposojali e-avtomobile?

-- OGLAŠEVANJE --

Regionalni razvojni agenciji (RRA) Zasavje je uspelo povezati celotno regijo v konzorcij, ki bo vsak s svojim znanjem prispeval k razvoju e-mobilnosti zasavske regije. Za projekt Share if CARe lahko regija na razpisu Evropske komisije LIFE prejme več kot 6 milijonov evrov, to pa bo bistveno vplivalo na prehod v brezemisijsko mobilnost, si obetajo v RRA Zasavje. 

RRA Zasavje je za projekt Share if you CARe, ki so ga pripravili v okviru programa LIFE, uspela povezati vse štiri zasavske občine in predstavnike njihovega gospodarstva in izobraževalnih ustanov. V partnerstvu so tako, poleg vodilnega partnerja RRA Zasavje, uspešna zasavska podjetja Steklarna Hrastnik, Eti in Dewesoft ter izobraževalni instituciji IC Geoss in Fakulteta za logistiko. 

Ker smo preveč posebni za tradicionalne oblike javnega prometa

Testirati želijo model množične souporabe e-vozil.

Na razpis se je konzorcij prijavil konec minulega leta, če bodo prejeli nekaj več kot 6 milijonov evrov, pa bo znano do konca polletja, je povedal Jani Medvešek, direktor RRA Zasavje. “Če bo prijava uspešna, bi lahko projekt pričeli izvajati predvidoma v začetku leta 2023. V primeru neuspeha pa se bo konzorcij prihodnje leto ponovno prijavil na razpis. Smo pa v vsakem primeru že naredili velik korak pri povezovanju,” je dodal Medvešek. Gre namreč za velik projekt in to, da so ga bili sposobni prijaviti v tako velikem številu partnerjev, je tudi pomembna referenca za pripravo razpisov v prihodnje, ocenjuje prvi mož RRA Zasavje. 

Partnerji projekta Share if you CARe imajo vizijo, da bi v Zasavju v prihodnje zmanjševali uporabo osebnih vozil, zato so se namenili razviti testni model javne mreže električnih vozil za souporabo. “Geografske in prostorske karakteristike regije omejujejo možnosti integracije in učinkovite implementacije tradicionalnih oblik javnega potniškega prometa. V regiji se soočamo z visoko stopnjo uporabe osebnih vozil, veliko količino mirujočega prometa, majhno uporabo javnega potniškega prometa, slabimi povezavami med urbanim središči podeželskimi zaledji in podobno,” pojasnjujejo v RRA Zasavje, kjer so si zato zamislili javno souporabo e-vozil kot dopolnitev javnega potniškega prometa. 

Souporaba električnih avtomobilov, mestnih in gorskih koles

Poleg mestnih e-koles bodo v model souporabe vključili tudi gorska e-kolesa.

A ne le za občane, model souporabe e-vozil nameravajo testirati tudi v javnih zavodih in večjih gospodarskih družbah. Zato je v načrtu tudi nakup nekaj deset električnih osebnih vozil. Poleg električnih osebnih avtomobilov pa bi razširili tudi mrežo električnih mestnih in gorskih koles. “V okviru projekta bomo v regiji vzpostavili in testirali različne modele e-mobilnosti z namenom zmanjševanja prometnih emisij toplogrednih plinov, zmanjševanja uporabe osebnih vozil, zmanjševanja količine mirujočega prometa, spodbujanja uporabe javnega potniškega prometa in spreminjanja navad v smeri trajnostne mobilnosti,” so optimistični v razvojni agenciji, kjer upajo, da jih bodo na razpisu Life podprli, saj je Slovenija na področju razvoja trajnostne mobilnosti že zdaj v zaostanku za drugimi državami Evropske unije. 

“Dodana vrednost projekta je, da bo Dewesoft postavil sončno elektrarno, iz katere bi se napajala električna kolesa, Steklarna Hrastnik pa bo razvila tudi prototip vodikove polnilne postaje za vozila na vodikov pogon,” je še pojasnil Medvešek. Posebnost vodikove polnilne postaje bo priklop na obstoječ sistem proizvodnje zelenega vodika, ki bo služil tudi kot primer dobre prakse, kako razvijati vodikove polnilnice v industrijah, kjer je prisotna proizvodnja vodika, še o povojih dolgoročne strategije brezemisijske mobilnosti pravijo na RRA Zasavje. 

SORODNI ČLANKI:

Župani premogovnih regij združeni za črpanje denarja iz Evrope

Deli s prijatelji

-- OGLAŠEVANJE --

Najbolj brano

-- OGLAŠEVANJE --

-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --

Preberite tudi

V Zasavje mali modularni jedrski reaktor – poleg elektrike rešitev tudi za (pre)drago ogrevanje zasavskih mest

»Nisem delal posebnih odločitev ali načrtov, kaj bom v politiki počel. Sam prihod v Evropski parlament je bil nenačrtovan,« pove Franc Bogovič, evropski poslanec...
-- OGLAŠEVANJE --