Malce nenavadno, a v prvi vrsti veselo in razigrano je bilo včeraj opazovati množico šolarjev in dijakov, ki so se potikali okoli Delavskega doma Trbovlje (DDT). Še več jih je v dvorani poslušalo predavanja konference o inovativnosti v tehniškem izobraževanju TRiii in si ogledalo inovativne projekte svojih vrstnikov. Že sedmo leto je dogodek organizirala Srednja poklicna in tehniška šola (STPŠ) Trbovlje, po dveletnem premoru tokrat spet v živo.
“Fascinantno in zanimivo je tudi za nas učitelje, da tukaj vidimo mlade, ki kažejo svoje produkte, za katere so garali eno ali dve leti. Poleg tega pa ob taki gneči dobimo tudi občutek, da je življenje spet normalno,” je o dogajanju v avli DDT povedal Uroš Ocepek, učitelj računalništva, ki letos Slovenijo zastopa na svetovnem izboru za najboljšega učitelja Global Teacher Prize.
Inovativni osnovnošolci, ki naredijo več, kot od njih zahteva učni načrt
Dijakom je bil mentor pri šestih zaključnih nalogah, pomagal pa je tudi v nekaj drugih inovativnih projektih, ki so jih dijaki predstavili na včerajšnjem sejmišču v okviru konference TRiii. A niso izstopali samo dijaški projekti, temveč so v ospredje stopili tudi osnovnošolci. Ekipa “Black demons” iz OŠ Trbovlje, ki se ukvarja z robotiko v okviru tekmovanja “First Lego League”, je denimo predstavila svojo rešitev za dostavljanje paketov v prihodnosti. Po mizi so sem in tja prevažali pravo lego robotsko vozilo, s katerim so se aprila pomerili na tekmovanju v Celju. Povedali so, da so se nanj pripravljali več mesecev, robotiko pa so v okviru tekmovanja združili z ljubeznijo do zlaganja lego kock, ki jo gojijo že od malih nog.
Tudi šolarke OŠ Tončke Čeč, ki so s projektom BAJERtrek letos prejele zlato priznanje na državnem tekmovanju Turizmu pomaga lastna glava, so združile idejo za ureditev rekreacijskih točk okoli trboveljskega bajerja v koraku s časom. Lesene ploščice, ki so tudi okolju prijaznejše kot velike table, so opremile s QR kodami, preko katerih si bodo posamezniki lahko ogledali posnetke športnih vaj in jih nato tudi izvedli. Kot smo izvedeli, v skupini pripravljajo vse potrebno, da bo njihov projekt ob bajerju kmalu tudi dejansko zaživel.
Tehnologija navidezne resničnosti in robotika s pogledom v prihodnost
Dijaki STPŠ, Šolskega centra Celje in Šolskega centra Novo mesto pa so se predstavljali z različnimi, med njimi tudi bolj kompleksnimi projekti, ki vključujejo znanje programiranja, tehnologije navidezne resničnosti in robotike. Med drugim so denimo razvili učnega robota, referenčni učni model izobraževanja industrijske robotike v 21. stoletju s pomočjo tehnologije navidezne resničnosti, učenje razvoja računalniške igre skozi projektno delo in podobno.
Vsi ti inovativni projekti, ki zahtevajo tehniško znanje in zanimanje za sodobno tehnologijo, so dokaz, da bi vse šole morale otroke učiti računalniškega programiranja v sklopu učnega načrta, je prepričan Ocepek, ki je tudi sam v skupini, ki je šolsko ministrstvo večkrat pozvala, da je to nujno. “Smo namreč ena redkih držav v Evropi, ki tega še nima, hkrati pa me veseli, da so določeni učitelji takšni entuziasti, da učencem to vsebino to vseeno dajo,” je poudaril Ocepek. Ogromna razlika v razvoju bi namreč bila, če bi otroci o računalniški tehnologiji pričeli redno poslušati s prvim razredom, je prepričan učitelj računalništva.
Trbovlje pa so očitno postale središče in gonilna sila vsega tega. “Postavili smo temelje, izstopamo pa v tem, da spodbujamo tehniko in tehnološki razvoj in razmišljanje, poleg tega imajo dijaki priložnost pokazati svoje ideje. Običajno so konference še vedno orientirane na učitelje in predavatelje, pri nas pa nastopajo tudi dijaki, ker se nam zdi pomembno ne le zato, da dijak nekaj izdela, ampak da zna to tudi prodati oziroma predstaviti,” je o pomenu konference TRiii za Zasavje in širše okolje povedal Ocepek.
SORODNI ČLANKI:
V torek 7. konferenca TRiii o inovativnosti v tehniškem izobraževanju