90 metrov dolgi leseni most čez Savo, ki je pomembna in najkrajša povezava za prebivalce Jevnice in okoliških vasi do glavne ceste Litija – Ljubljana in železniške postaje v Jevnici, naj bi za pešce in kolesarje odprli do 1. septembra, dokončno odprtje za avtomobilski promet pa je predvideno do sredine septembra.
Za obnovo več kot 200.000 evrov
Po besedah Blaža Zarnika, podsekretarja za vodenje investicij s področja infrastrukture na občini Litija pogodbeni stroški gradnje znašajo 168.000 evrov, poleg tega je treba prišteti še stroške tehnične dokumentacije, pregled nedostopnih delov lesene konstrukcije z ultrazvokom, nadzor, varnostni načrt z nadzorom, elaborati za cestne zapore, … v skupni vrednosti 32.000 evrov. Solastništvo mostu si delita občina Litija in občina Dol pri Ljubljani.
Sofinancerski delež občine Dol je pri celotni investiciji dogovorjen na 65.000 evrov. Z njimi poskuša litijska občina doseči 50 % financiranje vseh stroškov.
Dela potekajo z zamudo, kajti zadnji pogodbeni rok za delno obnovo visečega mostu je bil 16. avgust. Izvajalec del, sevniško podjetje Rafael pa je ob začetku del in razkritju povsem dotrajane konstrukcije mostu, gradbišče celo zapustil. Prvotni znesek za sanacijo je namreč znašal le dobrih 90.000 evrov.
Obnova le delna
“Razlog za zamik je v tem, da trenutno poteka betonaža betonskega dela mostu na desnem bregu reke Save. Pred asfaltiranjem in končno obremenitvijo tega dela mora dobiti beton končno trdnost,” pravi Zarnik.
Gre za delno obnovo visečega mostu, zgrajenega leta 1957, ki je vpisan tudi v nepremično kulturno dediščino. Na mostu so v okviru obnove zamenjali večino lesenih vozlišč in celotno leseno povozno površino z vzdolžniki. Pod lesene prečnike, na katere je obešena celotna konstrukcija mostu, so dodani ojačitveni jekleni profili, ki so pritrjeni neposredno na železne drogove, ki so vezani na jeklenice. Prav tako bodo zamenjali 15 metrski betonski del mostu, je pojasnil Zarnik.