Velja nekako takole: V Hrastniku tisti najbolj srečni še dobijo mesto, v Trbovljah in Zagorju v času jutranje konice ne ostane nič drugega kot »surfanje«. Tako potniki namreč v šali pravijo stanju na vlaku.
Okrog 15 milijonov potnikov se je lani peljalo s slovenskimi vlaki, pravijo na Slovenskih železnicah. V potniškem prometu se uporablja 70 dizelskih in 38 električnih potniških garnitur ter 87 potniških vagonov in 8 lokomotiv. »V uporabi so vsa vozna sredstva, ki jih imamo na razpolago,« na naše vprašanje, ali bi lahko povečali garniture, odgovarja Janez Krivec iz SŽ. Po njegovih besedah največ vlakov in najdaljši vlaki vozijo prav med jutranjo in popoldansko konico.
Če stojim, dobim povrnjeno karto?
Prelepo, da bi bilo res. »Potniški vlaki imajo poleg sedišč predvidena tudi stojišča, zato povračil, po katerih sprašujete, ne izplačujemo,« pojasnjujejo na SŽ.
Na slovenske tire tudi dvonadstropniki
Je pa dobra novica ta, da se načrtuje nakup petindvajsetih novih potniških vlakov, ponosno naznani naš sogovornik, od tega jih bo deset tudi dvonadstropnih. Javni razpis zanje bo objavljen že spomladi. Posodobili bodo tudi obstoječi železniški vozni park, prenovili dizelske motornike ter kupili nove potniške vagone.
Končno tudi internet na vlakih in vstopnice preko interneta
Potniki bodo lahko kmalu dostopali do spleta na vlakih in postajah. Sprva bo to mogoče le na določenih progah, pozneje pa na vsem slovenskem železniškem omrežju. Pred koncem leta pa bo mogoče vozovnice kupovati in rezervirati tudi po spletu ter z mobilno aplikacijo.