V zasavskih glasbenih šolah se že nekaj časa pospešeno pripravljajo na vpise za novo šolsko leto. Dnevi odprtih vrat in sprejemni preizkusi se bodo odvijali v prihodnjem tednu, je pa zanimanje od občine do občine različno. V Litiji in Zagorju denimo je zanimanja zelo veliko in veliko otrok ne morejo sprejeti, v Trbovljah pa sprejmejo vse otroke in se veselijo, ko tako zapolnijo vsa vpisna mesta. Med inštrumenti sicer prednjačita klavir in kitara, pravijo ravnateljice glasbenih šol.
“Za vpis v glasbeno šolo imamo veliko zanimanja, aktivosti v povezavi s tem pa izvajamo že od aprila, ker se nam zdi zelo pomembno, da staršem povemo, kam v glasbeni šoli se lahko umestijo otroci,” je dejala Metka Podpečan, ravnateljica Glasbene šole Zagorje ob Savi. V sklopu promocijskih aktivnosti zagorske vrtce in šole tudi povabijo na koncert s Piko Nogavičko, ki se ga udeleži več kot 600 zagorskih otrok. “Najprej dobijo plakate, nato vabilo in potem še vstopnico in v dvorani koncertni bonton. To se nam zdi pomembno, ker s tem odraščajo,” je poudarila Podpečanova.
Že zdaj tako beležijo ogromno prijav, pri čemer imajo za inštrumente preizkuse, za predšolsko glasbeno vzgojo in glasbene pripravnice pa vpisujejo po sistemu “kdor prej pride” in je tudi že veliko prijav, tako da se staršem splača pohiteti.
V Zagorju prvič vpisujejo v program diatonične harmonike
Med inštrumenti je sicer največ zanimanja za kitaro in klavir, morda bi nekaj spodbude otrokom dali za trobila, pravi Podpečanova, ki jo veseli, da bodo v prihodnjem šolskem letu v Zagorju pričeli učiti tudi diatonično harmoniko. Podobno je o zanimanju za inštrumente povedala tudi Brigita Šuler, ravnateljica Glasbene šole Litija-Šmartno, kjer prav tako največ vpisujejo za kitaro in klavir, več vpisa pa bi si želeli za orkestrske inštrumente, kot so tuba, violončelo, klarinet, rog in trobenta. “Ampak se trend iz leta v leto tudi na tem področju izboljšuje,” je dejala Šulerjeva, ki je vodenje glasbene šole prevzela septembra lani.
Podobne želje ima tudi Katja Mikula, ravnateljica Glasbene šole Trbovlje. “Ker je vedno največ usmerjenih želja v zaradi medijev popularno kitaro, skušamo otroke vseeno seznaniti tudi z drugimi inštrumenti. Res je, da je tudi na flavtah vedno skoraj preveč interesa, saj se zgodaj pričnejo učiti kljunasto flavto, vendar bi si želeli, da bi se potem usmerili bolj na klarinet, saksofon. Seveda močno navijamo za vsa trobila: trobenta, rog, bariton, pozavna, tuba, ki so osnova našemu pihalnemu orkestru in naprej godbi,” je dejala Mikula in dodala, da si vse inštrumente lahko otroci izposodijo v šoli. Vendar je zanimanja v Trbovljah vseeno manj, kot pri sosedih v Zagorju ali Litiji, saj so lani Trboveljčani morali vpis oglaševati še celo v septembru. “Po dveh letih koronakrize in ukrepov se nam je zelo zmanjšal vpis na predšolskih glasbenih in plesnih programih. Zato vse moči in naslavljanja letos usmerjamo na vrtce, starše, bratce, sestrice, ki imajo predšolske otroke v družini, take, ki bodo v tem letu dosegli 5 let,” je pojasnila ravnateljica trboveljske glasbene šole.
Letos se zato v Glasbeni šoli Trbovlje ob sprostitvi protikoronskih ukrepov še posebej trudijo, da bi pridobili pozornost otrok za glasbo. “V aprilu in začetku maja imamo oziroma že potekajo predstavitve šole za otroke prve triade OŠ in starejše skupine vrtcev. Tako lahko otroci v živo vidijo in spoznajo našo šolo, kje je, kakšne učilnice imamo, kaj vse se skriva v njih, predvsem zanimivi inštrumenti, nekatere že poznajo, nekatere vidijo in slišijo prvi,” pravi Mikula in dodaja, da tudi oni pripravijo nastop v dvorani in se z otroki pogovorijo, kako se obnašajo na nastopih, kako se na odru nastopa in prisluhnejo učiteljem. “Seveda poslušajo tiste zanimivi znane melodije iz risank in slovenske ljudske, ki jih zraven zapojejo, pa seveda nepogrešljive “Račke” tudi odplešemo. Z učiteljico nauka o glasbi pripravimo tudi glasbeno delavnico,” je še povedala Mikula.
Veliko s tradicijo obiskovanja koncertov naredijo starši
Podobno meni tudi Šulerjeva, ki poudarja, da je pred vpisom v glasbeno šolo dobro, da se starši in otroci zavedajo, da je glasbeni talent odlična popotnica, vendar za uspešno učenje inštrumenta ni dovolj. “V zadnjem času opažamo, da so otroci obremenjeni s preveč obšolskimi dejavnostmi in jim zato velikokrat zmanjka časa za vajo. /…/ Je pa nepopisno lepo spremljati otrokov glasbeni razvoj in napredek pri inštrumentu, ki pa je v največji meri odvisen od discipline učenca. Glede na intenzivno in visoko strokovno podkovano delo, ki ga ponujamo v naši glasbeni šoli, je ta res zelo opazen,” je zadovoljna Šulerjeva, ki z ekipo prav tako stavi na celostno glasbeno izobrazbo, ki otroku daje spretnosti, kot jih je naštela tudi Podpečanova.
Pomembna je motivacija staršev
“Učitelji v glasbeni šoli se zavedamo, da se vsi naši učenci z glasbo ne bodo ukvarjali profesionalno, zato se pa pri svojem delu zelo trudimo, da pri otroku okrepimo ljubezen do glasbe in do inštrumenta. Predvsem pa je pomembno, da vzgojimo dobre poslušalce, jim predstavimo glasbo v vsej svoji veličini in raznolikosti in jim podarimo eno lepo glasbeno popotnico, s katero si bodo lahko bogatili življenje,” je dodala ravnateljica litijske glasbene šole.
Takšen pristop otroke očitno motivira, da pri glasbenem pouku in igranju inštrumentov vztrajajo, saj imajo izpisov tako v Zagorju kot v Litiji zelo malo, medtem ko Mikula v Trbovljah vseeno opaža, da starši prevečkrat popustijo ob otrokovih prvih težavicah in besedah, da se mu ne da vaditi ali da nima več veselja za glasbeno šolo. “Izpisati se iz glasbene šole je potem hiter zaključek,” pravi Mikula, ki pomanjkanje interesa za glasbeno šolo v Trbovljah vidi tudi v preštevilčnih drugih dejavnostih, ki po njenem mnenju niso tako kakovostne, saj so namenjene predvsem uživanju otrok.
V Zagorju, zanimivo, s tem nimajo težav. Celo več, Podpečanova pravi, da jih kličejo starši iz drugih krajev, da bi njihove otroke vpisali v glasbeno šolo, a imajo dovolj interesa in nadarjenih otrok doma. Težav ne vidi niti v primerih, ko glasbeno šolo obiskujejo otroci glasbeno neizobraženih staršev, saj so učitelji tako otrokom kot staršem vedno na voljo, če je potrebna dodatna razlaga pri usvajanju tehničnega znanja. “Nismo še imeli problemov, da učenec ni napredoval, ker mu starši doma niso znali pomagati,” je še dejala Podpečanova.