-- OGLAŠEVANJE --

“To ni avtoodpad,” je prepričan lastnik zemljišča

Kdo je dovolil avtoodpad ob vstopu v zagorsko dolino, se sprašujejo bralci, ki so se z vprašanjem obrnili na nas. Da ne gre za odpad, trdi lastnik, bolj »zbiranje vozil«. Občina se je že pred časom obrnila na okoljsko inšpekcijo, ta se je dobro zganila šele ta teden po naših poizvedovanjih.

-- OGLAŠEVANJE --

Mi smo šli na teren in preverili navedeno lokacijo, ki jo je lastnik inšpekciji opisal kot parkiranje na zasebni lastnini. Avtomobili brez vrat, skelet vozila »parkiran« na drugem avtomobilu, vozila brez sprednjega pokrova, brez sedežev …

Zgodba z inšpekcijo se je začela že leta 2021, ko je ta lastniku zemljišča Žanu Klincu iz Zagorja prepovedala skladiščenje ali parkiranje rabljenih poškodovanih motornih vozil na lokaciji, saj ni bilo poskrbljeno za ustrezno čiščenje padavinske odpadne vode. Leta 2022 naj bi ob pregledu ugotovili, da se je odredb držal. Za nekaj časa.

Na okoljskem inšpektoratu so nam pojasnili, da v navedenem primeru od leta 2023 vodijo postopek v zvezi z nedovoljenim puščanjem odpadkov v okolju. Na nadzoru, ki je bil opravljen na lokacijah parcel, so ugotovili, da so tam nezakonito skladiščena izrabljena vozila in deli vozil na neutrjeni površini in zato so konec januarja letos lastniku zemljišč izdali odločbo o prepovedi odlaganja odpadkov. Sprva so nam v telefonskem pogovoru dejali, da gre zgolj za parkiranje na zasebni površini, kot jim je zagotovil lastnik zemljišča. Ko pa smo še bolj vrtali in spraševali, so preložili dogovorjen datum za odgovore in po nekaj dneh zapisali, da so lastniku odredili odstranitev vozil ali predajo le-teh pooblaščenemu zbiralcu oziroma izvajalcu obdelave odpadkov. Inšpektorji so lokacijo znova obiskali v ponedeljek – torej, šele par dni po našem poizvedovanju, v odgovor pa spretno piarovsko zapisali, da so opravili nadzor na lokaciji – z izpuščenim datumom obiska. “Ker zavezanec ni izpolnil z odločbo odrejenih ukrepov inšpektorja, se bo opravila izvršba odločbe,” so še dodali. Kar poenostavljeno pomeni, da se bo inšpektor na podlagi zakona odločil o ukrepu, ki bi lahko bil tudi globa.

Lastnik: “To ni odpad vozil”

V zemljiški knjigi je kot lastnik parcele, kjer se tik ob potoku odlagajo zavržena vozila, naveden Žan Klinc, po poklicu avtomehanik. Ta nam je nastalo situacijo pojasnil takole: “To ni odpad vozil, nikoli nisem imel tega namena in ga tudi nimam. Na tej lokaciji želim postaviti avtomobilsko delavnico in se za pridobitev gradbenega dovoljenja trudim že več kot dve leti. Vse poteka zelo počasi, vedno znova moram pridobivati še dodatna dovoljenja.” Za lokacijo je, po njegovih besedah, opravil tudi že vse geološke in hidrološke presoje, “saj tu mimo teče potok, nad nami pa je plazovit hrib”. Trenutno avtomobile popravlja v očetovi delavnici, vozila pa odkupuje zaradi delov in jih ima – tako pravi, parkirana na svoji parceli, dokler so na njih še uporabni deli. Teh se je s časoma nabralo res veliko.

Že dve leti išče dovoljenja, da bi uradno opravljal dejavnost

Na vprašanje, zakaj ni poskrbel za sprotne odvoze, se izgovori na zaprto cesto pri Šklendrovcu, da se je pokvaril viličar, da so na njih še uporabni deli, da jih mora zbrati sedem za odvoz s kamionom. Njegov oče Aleš Klinc, lastnik avtomehanične delavnice, sicer zelo razočaran nad počasno in zapleteno birokracijo, pa doda, da pač zbira avtomobile, kot nekatere ženske zbirajo čevlje. No, okoljska inšpekcija je odločila, da je to “zbiranje” nezakonito, Klinc pa pravi, da vozila že pospravlja. Kar drži, saj smo lokacijo obiskali prejšnji teden in včeraj. Za odvoz naj bi sodeloval s podjetjem, ki se ukvarja z odkupom rabljenih vozil.

Pa smo potrkali še na vrata oddelka za okolje in prostor na Občini Zagorje. Da lastnik zemljišča nima nobenih dovoljenj za opravljanje dejavnosti na omenjeni lokaciji, nam je odgovorila vodja oddelka Tatjana Podbregar. Sicer pa da Občina ni pristojna za takšna dovoljenja, pripravijo le lokacijsko informacijo. Ta je povezana z občinskim prostorskim načrtom, v katerem je za dotično lokacijo dovoljena gradnja stanovanj. “Možno bi bilo tudi opravljanje dejavnosti, ampak nikakor ne industrijskih.” S primerom so seznanjeni, prijavo so podali celo na Inšpekcijo za okolje in energijo (IRSOE), a odgovora od njih do prejšnjega tedna še niso prejeli.

So avtomobili naloženi tudi “pri sosedu”?

Ker pa je poleg parcel še priobalni pas, ki je v lasti Direkcije Republike Slovenije za vode, smo tam vprašali, ali vedo, kaj se nahaja v neposredni bližini potoka. Z dogajanjem na območju so bili seznanjeni preko prijave, ki je bila naslovljena na okoljsko inšpekcijo. O nadaljnjih ukrepih, ki jih je v zvezi s tem sprejela Inšpekcija, niso bili obveščeni. Tudi nam niso odgovorili, ali so situacijo na terenu sploh preverili.

Klinc je lani oddal vlogo za izdajo mnenja o sprejemljivosti gradnje mehanične delavnice, pralnice in opornih zidov, a ker naj bi gradil na erozijsko ogroženem območju, so ga na Direkciji RS za vode pozvali k dopolnitvi, ki je po njihovem ni oddal, dovoljenje pa je naš sogovornik nato dobil od Agencije RS za okolje (ARSO) in zdaj čaka le še odobritev dovoljenja s strani zagorske občine.

Sorodni članki:

Plaz ogroža 15 hiš: Objavljen je dokument, ki razkriva rešitve za sanacijo

Deli s prijatelji

-- OGLAŠEVANJE --

Najbolj brano

-- OGLAŠEVANJE --

-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --
-- OGLAŠEVANJE --

Preberite tudi

V svojo ekipo sprejemajo nove člane, ki bi želeli z njimi preživeti nepozabno poletje

Kot so sporočili se mladi, zagnani in odgovorni posamezniki že lahko prijavijo preko spletnega obrazca (TUKAJ) - odprte bodo do konca maja. Skupaj na nepozabno...
-- OGLAŠEVANJE --