Med večjimi infrastrukturnimi podvigi, ki čakajo v tem letu in tudi v bližnji prihodnosti, se je v proračunu zagorske občine znašlo kar nekaj takih, ki bodo ljudem lahko spremenili vsakdan. Gre za prenove mostov, sanacijo nekaterih cestnih odsekov, izgradnjo kisovškega otroškega igrišča, prenovo doma starejših občanov, potihoma pa se že nasmihajo tudi tovarne 4.0.
Za območje odseka od Zagorja proti Trojanam se izdelujejo idejne zasnove, kako umestiti pas za počasna vozila oziroma daljša izogibališča ter državno kolesarsko stezo od Orehovice do Trojan.
Obnova teh izlaških mostov
V načrtu je tudi prenova kar treh mostov preko državne ceste na območju Izlak, in sicer tistega, ki je umeščen proti Medijskim toplicam, drugi, ki bo deležen prenove in razširitve za potrebe pešcev in kolesarjev in se nahaja pri fitnes centru Spin in tretji pri bencinskem servisu Petrol, kjer bo most razširjen za dvosmerno kolesarsko stezo in na drugi strani za pešce. “Zlasti glede prvih dveh računam in upam, da bosta obnovljena še v tem letu, saj gre za nujen poseg predvsem zaradi dotrajanosti in prevozov težkega tovora na tem območju,” je povedal župan Občine Zagorje ob Savi Matjaž Švagan.
Velika investicija, težka kar okrog sedem milijon evrov, bo tudi izgradnja kolesarske steze od Orehovice do semaforiziranega križišča pri Sparu ter s tem povezava do železniške postaje v Zagorju ob Savi. Pridobitev za najmlajšo generacijo se obeta z izgradnjo otroškega igrišča na Izlakah. S potrjenimi 3,2 milijona evrov za prenovo doma iz državnih in evropskih sredstev v okviru odziva Evropske unije na pandemijo covid-19, pa je tudi Dom starejših občanov Polde Eberl-Jamski pridobil možnost za zagotovitev večjega standarda in boljših pogojev za prihodnje generacije.
Načrtovan je tudi nov most pred Kisovcem ter izgradnja krožišča z navezavo proti kamnolomu.
Prizadevanja tudi v smeri industrije 4.0 – kaj to sploh je?
Švagan se je ob orisu infrastrukturnih projektov naslonil tudi na željo, da občina pridobi vsaj eno ali dve tovarni 4.0. Gre za tako imenovane pametne tovarne, ki proizvodne procese močno povezujejo z računalniško vodenimi rešitvami, ki se počasi vpeljujejo v gospodarstvo. “Gre za vzorčen primer v svetovnem merilu, tovrstne tovarne naj bi se postavljale širom oble in tudi v Zagorju nameravamo to obliko industrije podpreti, tudi kot simbol zagorske doline,” je opisal prvi mož zagorske občine ob spodbudni navedbi, da se na ta način lahko zagotovi med 80 in 100 delovnih mest (50-60 novih).
V sanacijo Pečarjeve ceste in regionalke do Kisovca
V samem Zagorju pa bo z vidika infrastrukturnega večjega posega prednjačil pričetek del razširitve Pečarjeve ceste, ki je bila v preteklosti pogosto že deležna prometnih nesreč in s tem predstavljala nevarno uporabo za pešce, kar pa naj bi se zmanjšalo po tem, ko bo sanacija izvedena.
V letošnjem letu pa se bo aktivno pristopilo tudi že k gradbenim delom na regionalni cesti Zagorje-Kisovec ter predvidoma zaključilo v letu 2023.