23.6 C
Trbovlje
petek, 24. septembra 2021
ZON.siAktualnoV Hrastniku najdeš "Seznam delovnih petkov", dežurnega zobozdravnika pa ne!

V Hrastniku najdeš “Seznam delovnih petkov”, dežurnega zobozdravnika pa ne!

Torek zjutraj, močno boli zob. Če si doma v Hrastniku, potem bo pot do dežurnega zobozdravnika zapletena. Prav nič lažje ne bo poiskati kakšne druge s hrastniškim zdravstvom povezane informacije. Pa poglejmo. 

Na spletu ni, kličeš odzvoni …

Tako smo v uredništvu na lastni koži preizkusili, kako nedostopno je zdravstvo v Hrastniku. Na popolnoma prenovljeni strani Zdravstvenega doma Hrastnik je objavljena telefonska številka za nujne primere, po brskanju najdeš tudi številke posameznih ambulant. Ampak, kako torej izveš, katera zobozdravstvena ambulanta je dežurna? Pokličeš na prvo dostopno telefonsko – urgenco, a tam informacije o tem nimajo. Poskusiš še v tajništvo, odzvoni.

Direktor Gregor Pajić nam je odgovoril, da je seznam dežurnih zobozdravnikov objavljen na vratih zobozdravstvenih ambulant. Torej na tistih vratih, do katerih ne smeš, ker vstop v zdravstveni dom ni dovoljen za nenaročene paciente. Niti na vhodu ni nikogar, na zvoncu pa piše, da zvoni le v nujnih primerih – in si spet pri edini dostopni urgenci.

Pa so le, po »naši pritožbi« na splet obesili razpored dežurnih zobozdravstvenih ambulant.

Razpored dela zdravnikov na spletni strani ZD Hrastnik kar v pdf dokumentu.

Drugi primer. 37-letna Hrastničanka, ki pri zdravniku ni bila že zelo dolgo, išče na koga naj se obrne. Na hitrem testu je bila pozitivna, osebnega zdravnika po odhodu zdravnice še ni izbrala. Prav tako bi rada poklicala v eno izmed ambulant in se dogovorila, a na spletni strani zdravstvenega doma najde le razpored, ki je verjetno bolj namenjen zaposlenim kot pa obiskovalcem. Za posamezno ambulanto piše le, kdaj dela dopoldan in kdaj popoldan. Ali se dopoldan začne ob 6. uri, ob 7. 30 ali ob kateri drugi uri pa si lahko tolmači vsak po svoje. Enako velja za popoldan. Lahko pa klikneš vsako ambulanto posebej – seveda na popolnoma drugem mestu na spletni strani, in kličeš vsako ambulanto posebej. Kakšne splošne telefonske za tovrstna vprašanja ni – razen – pa smo spet tam – urgence.

Stran popolnoma prenovljena, iskanje po njej pa sila zapleteno

Skratka tudi za spretne uporabnike spleta kup zagonetk, da sploh ne omenimo da je urnike, če jih želimo videti potrebno dodatno naložiti na vašo napravo, če ta seveda to dopušča. Še toliko bolj zakomplicirano je najti podatke in urnike koncesionarjev, ki so v Hrastniku očitno drugorazredni (dodaten podzavihek na repu strani), ne glede na to, da jim je koncesijo podelila občina. Stran, pred kratkim prenovljena, z obljubo, da bodo stvari pregledne, preproste in dostopne. Dobrih 2.500 evrov je ZD Hrastnik odštel za prenovo spletne strani podjetju iz Krškega, na kateri do pred kratkim ni bilo objavljenih niti vseh dežurstev.

Zadnja novica na spletni strani pa “Seznam delovnih petkov” Ne veste, kaj to pomeni? Tudi mi ne. Gre za nekakšen celoletni interni razpored zdravnikov, ki v Hrastniku delajo ob petkih. Kaj pa vse ostale dni v letu?

Spet tretji občani poročajo, kako kličejo v Zdravstveni dom in nikjer, razen na številki za urgentne primere, ne dobijo nikogar. Torej, če imaš vprašanje, ki ni namenjeno le osebnemu zdravniku, oziroma morda tega v Hrastniku (še) nimaš, kličeš kar vse ambulante po vrsti?

Problema dosegljivosti se zavedajo

Direktor ZD Hrastnik, Gregor Pajić

Direktor na to odgovarja: “Razglasitev epidemije v zdravstvu pomeni čim manj stika med ljudmi in posledica je povečano telefonsko poslovanje. Ambulante imamo tudi zaprte v primerih bolniških, karanten (in drugih primerih) in delno lahko pokrivamo aktivnosti z nadomeščanji ali razporeditvami dela, seveda v tistem času ne moremo zagotoviti razpoložljivost na telefonu. Kadre v določenih urah tudi prerazporejamo na druga dela (cepljenje, testiranje za COVID, triaža na vhodu v ZD, nadomeščanje itn) in tudi v tem času ne moremo zagotoviti razpoložljivost na telefonu. Dežurna ambulanta pa, v kolikor ni aktivirana za nujne primere, mora biti vedno dosegljiva.” Ob tem Pajić potrdi, da se problema dosegljivosti sicer zavedajo, a po njegovem gre za vseslovenski problem. Sestre se trudijo kolikor se lahko in dnevno sprejmejo tudi po 120 telefonskih klicev, zapišejo v dopisu, ki nam ga je poslal direktor, glavna medicinska sestra in strokovni vodja. Kdo sta ti, ne vemo. Na spletni strani najdemo le podatek o pomočnici direktorja za zdravstveno nego Zdenki Kolar, pod nazivom strokovni vodja pa je zapisana enaka telefonska številka kot direktorjeva in splošni e-naslov zdravstvenega doma.

Ob vsem tem se postavi vprašanje organizacije in še toliko bolj pomembne vloge spletne strani, ki bi morala vsebovati vse informacije. Ko pred vhodom v Zdravstveni dom ni nikogar, na vratih pa piše le, da ne vstopaj in pozvoni le, če je primer nujen. Kako torej do kakršnekoli informacije, brez da bi po nepotrebnem obremenjeval dežurno službo?

Za odziv smo prosili tudi župana Marka Funkla, ki je nam je kratko odgovoril, da bodo “zdravstveni dom opozorili na izpostavljene težave in ga pozvali, da v okviru svojih zmožnosti zadeve uredi.”

- Oglaševanje -

Iz kategorije


Preberite tudi

So drugačni – pa kaj potem! Vsak je dragocen diamant …

Z naraščanjem življenjske dobe narašča tudi število obolelih ljudi za demenco. Alzheimerjeva bolezen je najpogostejši vzrok demence, ki se začne neopazno in postopoma napreduje. Včeraj...

Funk Fu z novim singlom Skica

Pokopališke poti do nove podobe

Obvestilo o POPOLNI zapori parkirišč