“Prva v vrsti je varnost, predvsem otrok in starejših ljudi,” je dejal ob napovedi nove prometne ureditve v mestu župan Trbovelj Zoran Poznič. Da ideja ni iz občinskih glav, temveč iz številnih predlogov občanov, ki so opozarjali na prehitre voznike in nevarne odseke šolskih poti. Bo zmanjšanje hitrosti ustavilo tudi divjanje objestnežev?
Najbolj problematična so območja, kjer urbanistične razmere ne dovoljujejo primernih pločnikov in tam, kjer ni ustreznih šolskih poti. Območje zajeto v cono 30 je najbolj poseljeno območje v Trbovljah, še navede Poznič. Cone 30 v Trbovljah niso novost, je pa zdaj teh bistveno več kot prej. To je začetek projekta, ki ga bodo spremljali in po potrebi tudi spreminjali, so obljubili predstavniki Občine. Marsikaj bo pokazal čas, pravi župan in ob tem obljublja, da bodo prometno ureditev, če se bo izkazalo, da je kje neprimerna, še spreminjali. V eno ali drugo smer.
ZGOVOREN PODATEK: Več kot 90 odstotkov voznikov nad dovoljeno mejo
Predsednik komisije za prometno varnost na Občini Trbovlje Luka Sladič je v zadnjih letih prejel »ogromno« vlog občanov, ki opozarjajo na prehitro vožnjo znotraj mesta. Največjo problematiko je zaznati na lokaciji Dom in vrt, natančneje na cesti mimo doma upokojencev do razpotja Kamnikar. V meritvah so imeli hitrosti 21.500 tranzitnih vozil, od katerih se je omejitve držalo le dobrih 2000. Najhitrejši se je na omenjeni lokaciji peljal kar 84 km/h.
Da na policiji dajejo poudarek predvsem na lokacije v bližini šol in, da so pozorni na povratnike, kar se tiče prehitre vožnje, je potrdil trboveljski načelnik Aleš Oberčkal. Glede projekta »furam 30« ni določeno, da bodo policisti merili in sankcionirali prehitre točno na točkah, kjer se je prometna ureditev spremenila. Bodo pa prisotni in aktivni na področjih, kjer zaznajo največ težav in nevarnosti.
Posamezniki objestno divjajo, kazen bo pa za tiste nekaj km/h nad
Kritiki nove ureditve so namreč izpostavili tudi v pismih bralcev, ki smo jih prejeli na našem portalu, da so najbolj problematični »eni in isti«. »Nekaj posameznikov divja po Trbovljah, skoraj vsak večer na istem kraju. Pa nihče ne stori nič,« so jasni občani, ki ob tem še dodajo, da bodo zdaj kaznovani tisti, ki bodo hitrost prekoračili za nekaj km/h, objestneži, ki tekmujejo po trboveljskih ulicah, pa bodo še naprej ogrožali svojo in varnost drugih.
Problema se zavedajo tudi na lokalni policiji, je potrdil Oberčkal, ki zatrjuje, da se trudijo v okviru zakonskih možnosti. Ob tem pa je izpostavil še problem predelanih sodobnih »vozil« kot so skiroji. V letošnjem letu so zasegli že štiri takšne.
Občina ima vseh skupaj postavljenih 7 merilnikov hitrosti, na lokacijah, kjer se je spremenila najvišja dovoljena hitrost iz 50 na 30 km/h le dva. Gre za stacionarne merilnike, ki so namenjeni zbiranju podatkov in ne sankcioniranju. Da bi ugotovili, ali se je s postavitvijo novih tabel in obveščanjem hitrost res znižala, bodo čez nekaj tednov na ista mesta kot pred pričetkom projekta, namestili merilnike in ponovno izmerili.